woensdag 22 februari 2017

Black pepper fried noodles



Amazing Oriental is een fantastische Aziatische supermarkt. Ze verkopen er zo'n beetje alle ingrediënten voor de Oosterse keuken. Ik word kooplustig van zo'n winkel en kom dan ook thuis met heel veel boodschappen die niet op mijn lijstje stonden. Ik laat me ook altijd verleiden tot het kopen van instant noedels. Het is zo makkelijk en de verpakkingen beloven zoveel lekkers. Ik moet zeggen dat het merk Koka echt lekkere noedels heeft (zie ook noodlessoep). 
Kan ik dat zelf maken? vroeg ik mezelf af. Ik heb de ingrediëntenlijst goed bestudeerd en maakte de 'Black pepper fried noodles' zelf. En net zo lekker, deze noedels met zwarte pepersaus.

Noedels met zwarte pepersaus
(voor vier personen)
250 gram noedels
1 bosje verse ui (bosui of lente-ui)
1 wortel
125 gram paddenstoelen
100 gram sojabonen (gepeld)
1/2 Chinese kool
5 kleine babymais
verse koriander (optioneel)
1 el sesamolie

pepersaus
3 el zoute sojasaus
3 el sesamolie
1 el gistpoeder
1 tl uienpoeder
1 el zwarte peper fijngemalen
1 el (kokosbloesem)suiker
2 tenen uitgeperste knoflook

Maak eerst de pepersaus, Daarvoor mogen alle ingrediënten bij elkaar in een kom, goed roeren tot een egaal papje. Zet de saus apart. Kook de noedels volgens de gebruiksaanwijzing op het pak. Laat ze uitlekken in een vergiet, spoel een paar seconden af met koud water om plakken te voorkomen. Zet de noedels apart. Snijd de groenten in stukken en wok deze in de sesamolie. Eerst de wortel en babymais, dan de chinese kool en paddenstoelen. Als laatste de verse ui en sojabonen. Voeg de noedels en pepersaus bij de groenten en eventueel wat verse koriander.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten